Daniel Gascó García

Cant, Conjunt

Naix a Gandia (València) . Inicia els seus estudis musicals en el Cercle Musical de Gandia, passant a continuació al Conservatori Superior de Música de València, on obté el Premio d’Honor& del dit Conservatori. Participa en diferents concursos Nacionals i Internacionals de Cant, entre els que destaquen; Francisco Viñas, on obté el Premi Mercedes Vinyes; Julián Gayarre, amb el Segon Premi; i Gent Jove de T.V.E on obté el Primer Premi.

És becat per la Fundació Alemanya Alexander von Humbolt i per l’Excm. Ajuntament de Gandia, per a poder cursar estudis de perfeccionament a Viena (Àustria) , sent l’únic a obtindre Matrícula d’Honor, per la qual cosa és admés en l’escola d’Òpera de Viena. Açò li suposa poder formar part en el repartiment de diverses òperes en la mateixa Òpera de Viena, actuant entre altres junt amb Monserrat Caballé i R. Raimondi, sota la direcció del Mestre Claudio Abbado.

Accedix al camp professional en la temporada 1987-88, havent actuat des de llavors a Holanda, Alemanya, Suïssa, Àustria i Espanya, interpretant els papers principals de les òperes Rigoletto, La Cenerentola, Les alegres Comares de Windsor, Salomé, Falstaff, Judith, i La Italiana a Alger, esta última en el Teatre Nacional de Lübeck (Alemanya) , i en l’Òpera Nacional de Praga.

En l’actualitat, és Professor de Cant en el Centre d’Ensenyances Musicals de Grau Professional “Districte Marítim” Grau de Gandia i de l’Escola de Música de Guadasséquies. Exercint la tasca com a director vocal, d’escena i coordinador ha organitzat amb els seus alumnes la representació de les operes; Cavalleria Rusticana, La Traviata, Marina, La Bohème i Rigoletto així com les sarsueles; Luisa Fernanda i Los Gavilanes.