L’Escola de Música del Grau no és sols una escola i un centre professional d’ensenyança on s’aprenen conceptes teòrics i pràctics sinó que és un centre integrador on els i les alumnes conviuen i creixen com a individus compartint els valors propis de la música.

El 27 de gener de 2018 un desgraciat accident li costà la vida a Marc Villar, un dels alumnes més carismàtics i que millor representava aquestos valors.  Tenia tot el que els professors esperen d’un alumne i tot el que els alumnes esperen d’un bon company, a més era exquisidament educat i es mostrava sempre apassionat per la música.
Amb tots aquests atributs no era d’estranyar que el seu trombó sonara meravellosament i el seu futur musical fos prometedor.

Per a que els valors i l’exemple de Marc Villar perduren en el temps i per donar suport als estudis musicals a la nostra ciutat, la Junta de Districte del Grau junt a L’escola de Música “Districte Marítim” del Grau han creat unes beques anomenades Beques Marc Villar. Aquestes beques es concediran cada any als alumnes que demostren mèrits acadèmics i representen els valors i l’exemple de Marc.