Creiem necessari fomentar la contínua formació del professorat per tal d‘obtindre una metodologia sòlida  que  garantisca a l’alumnat un aprenentatge de la música clàssica i moderna. És fonamental gaudir de la pràctica artística, tant a nivell individual com col·lectiu.

El Centre, sempre en evolució pedagògica, ha estat seu, entre altres, de cursos de formació tals com: Metodologia IEM, a càrrec de l’equip de professors de l’Institut d’Educació Musical de Madrid, sota la direcció d’Emilio Molina;  IV Encontre Nacional de Docents d’Ensenyança Musical organitzat per la SEM-EE, Societat per a l’Educació Musical de l’Estat Espanyol; Deforma’t, dirigit per un antic alumne, Cento Carbó.

A més, considerem la importància de la formació en música moderna, oferint assignatures com Big Band, Combos, Guitarra elèctrica i Cant modern.