L’Escola de Música del Grau imparteix dos tipus d’ensenyances:

Ensenyança Reglada

Els ensenyaments artístics reglats són el conjunt d’ensenyaments del sistema educatiu que tenen com a finalitat proporcionar una formació artística de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música i de la dansa. Són ensenyaments artístics tant el Grau Elemental com el Grau Professional.

Ensenyança No Reglada

La nostra escola compta també amb l’autorització per a impartir estudis d’Ensenyança No Reglada per a la formació artística pràctica dels ciutadans de qualsevol edat. Aquests estudis, a més, poden orientar i preparar per a l’accés als ensenyaments professionals als qui demostren una especial vocació i aptitud, així com impartir formació per a iniciar l’alumnat en el món de la música o la dansa.
En el següent enllaç pots trobar tota la informació referent al nostre centre en la Guia de Centres de la Conselleria d’Educació:

L’ESCOLA EN CONSELLERIA

LES NOSTRES ACTIVITATS

INICIACIÓ MUSICAL

La filosofia del centre és oferir ensenyances musicals al major rang d’edat possible, per la qual cosa considerem que la iniciació musical té molta importància en la formació integral del músic.

Fasolet-IEM és el mètode d’iniciació musical que ofereix l’Escola per a edats compreses entre 3 i 7 anys. Pensat per a que els més menuts gaudeixen de la música al mateix temps que aprenen en grup, aquest mètode pretén desenvolupar al màxim les capacitats creatives de l’alumnat i fomentar un sentiment positiu cap a la música. Aquest curs són més de 50 alumnes matriculats.

INNOVACIÓ EDUCATIVA

Creiem necessari fomentar la contínua formació del professorat per tal d‘obtindre una metodologia sòlida  que  garantisca a l’alumnat un aprenentatge de la música clàssica i moderna. És fonamental gaudir de la pràctica artística, tant a nivell individual com col·lectiu.

El Centre, sempre en evolució pedagògica, ha estat seu, entre altres, de cursos de formació tals com: Metodologia IEM, a càrrec de l’equip de professors de l’Institut d’Educació Musical de Madrid, sota la direcció d’Emilio Molina;  IV Encontre Nacional de Docents d’Ensenyança Musical organitzat per la SEM-EE, Societat per a l’Educació Musical de l’Estat Espanyol; Deforma’t, dirigit per un antic alumne, Cento Carbó.

A més, considerem la importància de la formació en música moderna, oferint assignatures com Big Band, Combos, Guitarra elèctrica i Cant modern.

ACTES CULTURALS

Cada curs és una oportunitat per  col·laborar en actes culturals relacionats  amb la música, entre els quals podem destacar:

• La realització de concerts i audicions en diferents auditoris i espais públics de la comarca: Auditori del Grau,  Universitat de Gandia, Casa de la Marquesa, Teatre Serrano, Hospital de Gandia, Auditori d’Ador, Conservatori d’Oliva i Escola de Música de Tavernes de la Valldigna, entre altres.
  • El Festival Internacional de Guitarra Salvador García “Panxa verda”, que aquest any ha cel·lebrat la seua 12ª edició, coordinat pel professor del centre David López i on acudeixen professionals de la guitarra reconeguts a nivell mundial.
  • Les representacions d’Òpera, Zarzuela i Gala Lírica que organitza cada any Daniel Gascó, professor del centre, en diferents ciutats de la Comunitat Valenciana.
  • La participació de la Big Band i els Combos de Música Moderna, dirigits per Zabalo Borràs i Mamen Bautista, professors del centre, en festivals com el Sona Baixet o l’Encontre Internacional d’Art Urbà Pa-redes, cel·lebrats a Gandia i el Grau.
  • L’Aplec de la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters, coordinat per Paco de Domingo, professor del centre, cel·lebrat a Gandia.
  • La participació de la directora del centre, Sílvia Montaner, com a jurat del Concurs Internacional Leopold Bellan de París.
  • La realització de Tallers Musicals Escolars, on l’alumnat d’educació infantil i primària de col·legis com els CEIP Les Foies, Joan XXIII, MAS Calderón, del Grau, i l’ABC o el Gregori Maians de Gandia, ha gaudit d’activitats lúdiques i concerts didàctics a càrrec del professorat del centre.
  • La realització de viatges i intercanvis amb altres associacions musicals de la Comunitat Valenciana, Madrid i Barcelona.
  • La participació i organització del drama litúrgic “El Cant de la Sibil·la” que cada any es cel·lebra en la Col·legiata de Gandia i dirigeix el professor del centre Juan Miguel Terrazas, els beneficis del qual es donen al Preventori Nuestra Señora del Amparo.
FOMENT DEL TREBALL

Actualment l’associació Escola de Música Districte Marítim del Grau de Gandia dona feina a 35 professionals de la nostra comarca que donen servei a més de 300 alumnes. El compromís amb els treballadors i les treballadores és una de les prioritats de l’associació,  que vetlla per unes condicions laborals dignes.